"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

środa, 22 grudnia 2010

[57] Ruth Langan, Jaqueline Navin, Lyn Stone „W wigilijną noc”


Tytuł oryginalny: „One Christmas Night”
Arlekin, 2008
Liczba stron: 366
Literatura angielska
5/10


"W wigilijną noc" to trzy pełne ciepła i humoru opowiadania, których akcja przypada na XII, XIV i XVI wiek; to trzy wzruszające opowieści o lojalności i przyjaźni, oczarowaniu i miłości.

Jak już wyżej napisano, książka jest zbiorem trzech opowiadań. Ich akcja ma związek z Wigilią. To właśnie ona zmusza bohaterów do najrozmaitszych rzeczy.
Generalnie rzecz biorąc dwa pierwsze opowiadania nie są złe. Przez trzecie natomiast nie przebrnęłam. To była prawie drogą przez mękę, a chyba nikt nie lubi się męczyć, więc poprzestałam na jego połowie.
Są to opowiadania więc trochę trudno tutaj o jakąś szalenie rozwiniętą akcję. W dodatku jest to romans. Jak widać, nie jest to jakaś wymagająca lektura. Ot takie lekkie pióro na zimny wieczór. Szczególnie przypada do gustu w przerwach od czegoś ‘cięższego’.
Przeczytałam szybko, z przyjemnością nawet. Przyznam, że jest to ciekawa książka na ten właśnie świąteczny okres.
Moim zdaniem najciekawsze było drugie opowiadanie. Pierwsze też niczego sobie, choć chyba czegoś mi tam zabrakło. Jak już mówiłam trzecia historia nie urzekła mnie. Równie dobrze tego opowiadania mogłoby nie być w tym zbiorku.

Tytuły opowiadań:

Ruth Langan: „Cudowne ocalenie”
Jacqueline Navin: „Żona dla sprawiedliwego”
Lyn Stone: „Prezent dla Iana”

7 komentarzy:

  1. W tym roku już nie ale może w przyszłym postaram się sięgnąć po tą książkę. Tak dla czystej przyjemności i rozładowania emocji ;0

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze sobie obiecuję, że sięgnę po świąteczne książki w tym czasie, ale nigdy mi się to nie udaje. Może za rok przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie przeczytam, rzadko sięgam po opowiadania, a sama napisałaś, że te są średnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. raczej nie czytam opowiadań ... [http://toocloseforcomfort.blox.pl]

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię opowiadania + uwielbiam święta. Dla mnie idealna:P

    OdpowiedzUsuń
  6. Opowiadania lubię czytać, acz nie zbyt często :) .

    OdpowiedzUsuń
  7. Możliwe, że sięgnę po te opowiadania kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń