"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

piątek, 28 marca 2014

W kilku słowach: Hold Your Horses "70 million" i... żywe obrazy.

Pewnego pięknego dnia w szkole puszczono nam ciekawy teledysk zespołu Hold Your Horses. O samym zespole niestety nie wiem nic poza tym, że są z Paryża. W każdym razie jest to jeden z najciekawszych klipów, które widziałam. Sądzę, że jest to warte uwagi, więc postanowiłam się tym z Wami podzielić. 

Klip do piosenki "70 million", którą znajdziecie na dole tego posta, polega na tym, że ekipa muzyków zrobiła własne, żywe reprodukcje słynnych obrazów. Wydaje mi się to dość nietuzinkowe i nowatorskie. Cały band przebrany (lub rozebrany, w zależności od obrazu), wymalowany, ze sprzętem w ręku. Dla mnie gratka tym bardziej, że mam bzika na punkcie malarstwa.

Jak się okazało podczas oglądania teledysku po raz wtóry - nie znam wszystkich obrazów, ale przyznam, że było dla mnie niezłą zabawą rozpoznawanie kolejnych dzieł. Sama piosenka również wpada w ucho. 

Rzucam Wam wszystkie obrazy, które w tym teledysku udało mi się wyłapać: 

Leonardo da Vinci "Ostatnia wieczerza"

Sandro Botticelli "Narodziny Wenus"
Rembrandt van Rijn "Lekcja anatomii doktora Tulpa"
"Henryk VIII Tudor"
Johannes Vermeer "Dziewczyna z perłą"
Theodore Gericoult "Tratwa Meduzy"
Jacques - Louis David "Śmierć Marata"
Michał Anioł "Stworzenie Adama"
Edward Munch "Krzyk"
Diego Velazquez "Panny dworskie"
Gustaw Klimt "Pocałunek"
Eugene Delacroix "Wolność wiodąca lud na barykady"
Eduardo Manet "Olimpia"
Andy Warhol "Marilyn Monroe"
I w końcu zapraszam na teledysk: 


Życzę miłej zabawy z tym klipem i obrazami :)

3 komentarze:

  1. Nie interesuję się malarstwem. Masz naprawdę dobre oko do obrazów! :) Podziwiam, że potrafiłaś je "wychwycić" z teledysku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczny pomysł, choć ostatnie "działania" bibliotekarek z Lublina bardziej przypadły mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zostałaś nominowana do LBA :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń