"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

czwartek, 17 czerwca 2010

[15] Henryk Sienkiewicz "Krzyżacy"



Wydawnictwo Greg, 2009
Literatura polska
Lektura szkolna
Ocena: 8/10

Moje zdanie:
Do „Krzyżaków” zabierałam się bardzo długo. Jednak, kiedy już się porządnie wkręciłam to nie mogłam przestać. Początkowo bardzo odrzucała mnie postać Danusi Jurandówny, której nie lubię. Jednak uparcie czytałam dalej. No i dobrnęłam do końca. Wiadomo, klasyka, a mało tego ciekawa. Z pewnością jeszcze wrócę do tej książki.
Opis:
W gospodzie „Pod Lutym Turem” spotykają się Danuśka i Zbyszko. Ślubowanie pod wpływem impulsu, nie wróży dobrze młodzikowi. Niespodziewanie główny bohater staje przed sądem. Jak zakończy się wielka miłość Jurandówny i „Rycerzyka”? Czy dojdzie do wojny polsko-krzyżackiej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz