"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

środa, 16 czerwca 2010

[5] Ruth White "Wierzba płacząca"

Tytuł oryginalny: „Weeping Willow”
Wydawnictwo Edytor, 1995
Literatura amerykańska
Ocena: 10/10

Jeżeli znajdę gdzieś kolejną książkę Ruth White, zrobię niemal wszystko, by ją przeczytać.
Nastoletnia Tiny Lambert była nietowarzyska i nieśmiała, lubiła swój własny mały świat. Oprócz standardowych problemów (m. in. znalezienie przyjaciół) dziewczynę spotyka coś, co nie każdy odczuł na własnej skórze. Ojczym wyrządził jej wielka krzywdę. Czy Tiny uchroni siostrę? Jak bardzo okaże się pomocna wyobraźnia?
„Wierzba płacząca” wpadła mi w ręce przypadkiem. Z czystej ciekawości wypożyczyłam ją. Książka mnie oczarowała. Urzekała mnie historia tej dziewczyny, ponieważ nie spotkałam się jeszcze z takim tematem w powieści. White pokazuje, że magiczny świat wyobraźni, może pomóc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz