"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

piątek, 18 czerwca 2010

[26] Khaled Hosseini "Chłopiec z latawcem"



Wydawnictwo Albatros, 2010
Literatura afgańska
Ocena: 9/10

Moje zdanie:
Kiedy wypożyczyłam książkę, odnosiłam się do niej z dużą rezerwą. Na moje ówczesne zdanie miało wpływ krótkie streszczenie ekranizacji tego utworu. Książka okazała się jednak rewelacją. Już po pierwszym rozdziale, wiedziałam, że to jest „Ta” książka. Akcja utworu Hosseini’ego jest szybka i wartka. Okładka książki bardzo mi się podoba. Jest na niej niebieski latawiec. Znajdziecie go również w treści książki.
Mądra, piękna powieść, pokazuje nam, że nie zawsze wszystko znika z naszej pamięci tak jak chcemy. Ale jeśli się postaramy, możemy odkupić swoje przewinienia.
Polecam. Naprawdę.
Opis:
Dwunastoletni Amir pragnie wygrać zawody latawców. Jednak dzień zawodów zapada jemu i jego przyjacielowi w pamięci na zawsze. Ponad to monarchia w Afganistanie upada. Każdy z dwóch chłopców zaczyna swoje życie. Czy Amir zapomni o tym, co wydarzyło się w dniu zawodów?
Cytat:
„Tak to już jest, gdy się puszcza latawce – myśli wędrują wraz z nimi”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz