"Zawsze mnie smuci, kiedy ludzie spodziewają się po innych tego, co najgorsze, zamiast tego, co najlepsze. Czasem nie doceniamy młodzieży."

"Bóg nigdy nie mruga" R. Brett

czwartek, 17 czerwca 2010

[21] Sue Monk Kidd "Skretne życie pszczół"



Tytuł oryginalny: „The Secret life of Bees”
Wydawnictwo Albatros, 2005
Literatura amerykańska
Ocena: 10/10

Moje zdanie:
Jedna z najpiękniejszych książek jakie czytałam. Podchodziłam do niej dwa razy. Za drugim się wkręciłam i w ciągu niecałych czterech dni przeczytałam od deski do deski. Książka Kidd uczy przyjaźni, szacunku i nadziei na to, że kiedyś będzie lepiej. Powieść jest „zaopatrzona” w mądre i pięknie zarysowane postacie. Cała masa wartościowych cytatów. Piękne opowieści o Marii. „Sekretne życie pszczół” zawiera również króciutkie notki z fachowych książek o pszczołach. No i co tu dużo mówić: prawdziwie ‘babska’ książka. Mężczyźni tu występują właściwie w ilościach szczątkowych ;) .
Obejrzałam też ekranizację utworu Kidd i muszę przyznać, ze nie ma wielkich różnic. Może poza cukierkami ślazowymi (zostały zastąpione krakersami). Może trochę inaczej wyobrażałam sobie niektóre postacie. Natomiast bardzo podobała mi się postać August. Zarówno w książce, jak i w filmie.
Naprawdę polecam.
Opis:
Życie nastoletniej Lily to pasmo nieszczęść i smutku. Ojciec nie do pozazdroszczenia, matka zginęła, gdy dziewczyna była dzieckiem. Jej najbliższą osoba jest czarnoskóra niania – Rosaleen. Kiedy pewnego razu wpadają w tarapaty, wyruszają do Tiburon. Właśnie wtedy w ich życiu zachodzą olbrzymie zmiany…
Cytaty:
„Zbudziła się we mnie jakaś bezczelność, coś śmiałego, co dotąd było zamknięte na klucz”
„Żyłyśmy miodem. Łykałyśmy łyżkę rano, żeby się rozbudzić, i łyżkę wieczorem, żeby zasnąć”
„August twierdziła, że miód jest ambrozją bogów i szamponem bogiń”
„Trzeba marzyć o rzeczach, o których się nigdy nie słyszało”
„Pszczoły mają swoje sekretne życie, o którym nic nie wiemy”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz